Wednesday, July 12, 2006

Salah faham

Ada dua org anak kembar.namanya tam
dan toni.mereka sudah dewasa dan telah beristeri.
Tam mempunyai sebuah perahu yg sangat usang.
Kebetulan suatu hari isteri Toni meninggal ketika
menaiki perahu Tam. Beberapa hari kemudian
seorang wanita tua berjumpa tam, dan secara
tidak sengaja menyangkanya Toni yg baru
kehilangan isterinya. Wanita itu berkata kpd Tam
" saya turut bersedih atas kehilangan yg anda
rasakan.Tentu anda merasa sedih."

Tam yg menyangka bahawa wanita itu bercakap
tentang perahu menjawab, "tak apalah,
sebenarnya memang dah lama saya ingin
membuangnya.....dah tua,lagipun memang
tak berapa menarik sejak pertama kali melihatnya.
Bahagian bawahnya sudah lapok dan berbau busuk.

Bahagian buntutnya dah teruk ,lubang
bahagian depannya pun dah sangat lebar.
Setiap kali aku menggunakannya,lubangnya
bertambah besar dan bocor. " saya rasa yg paling merosakkanya
ialah semasa saya meminjamkannya kepada 4 org kawan.

Saya sudah ingatkan kawan2 keadaannya
sudah tidak berapa baik. Tapi mereka masih
juga mahu menggunakannya.Mereka berempat
cuba masuk ke kedalam serentak dan akhirnya
ia terbelah ditengah2.

Mendengar kata2 itu wanita tua itupun pengsan.....

No comments: